wendy van espelo
Front Office Manager Grand Hotel Karel V
Wie ben je en wat doe je?
Mijn naam is Wendy van Espelo en ik ben Front Office Manager bij Grand Hotel Karel V.
Hoe lang werk je voor Grand Hotel Karel V?
Ik ben hier werkzaam sinds maart 2018.
Wat is het leukste aan je werk?
Het leukste aan mijn werk is dat we elke dag gasten van over de hele wereld mogen ontvangen. Niet alleen overnachtende gasten maar ook bezoekers van onze zalen, bistro en restaurant. We proberen alle gasten persoonlijke aandacht te geven en te zorgen voor een unieke gastbeleving, hier werken we met het team hard aan.
Het ultieme doel is om gasten een onvergetelijk herinnering te geven.
Waarom heb je voor Grand Hotel Karel V gekozen?
Ik vind het leuk om service te verlenen op het allerhoogste niveau. Grand Hotel Karel V is het enige 5 sterren hotel in Utrecht. De hotellerie is dynamisch en erg internationaal, geen dag is hetzelfde.
Wat is het meest bijzondere wat jou is overkomen bij Grand Hotel Karel V?
Een paar jaar geleden hadden wij een internationale groep in het hotel, waaronder een mevrouw met dementie. Bij het ontbijt kwam de groep erachter dat mevrouw er niet was, samen met de politie is mevrouw na een halve dag zoeken aangetroffen in Den Helder. Ze was op de trein gestapt. Haar familie uit Amerika was ondertussen erg bezorgd, dit moment zal ik niet snel meer vergeten.
Wie is de meest bijzondere gast die je ooit met mogen spreken/zien?
De meest bijzondere gast die ik heb mogen ontvangen tijdens mijn tijd bij Grand Hotel Karel V is Prinses Beatrix.
Wil jij werken in een vijfsterrenhotel in hartje Utrecht waar veel ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en waar eigen initiatief wordt gewaardeerd?
We zetten medewerkers van Grand Hotel Karel V of Karel 5 in het zonnetje.